Tuesday, October 14, 2008

Брейкденс

Брейк танцуването е форма на Африкано-Американски танц, който се появява от хип-хоп културата на Саут Бронкс, Ню Йорк, някъде 1970г. Брейк танцуването се развива и извън диско сцената на Саут Бронкс, когато DJ-те почват да пускат брейк парчета, брейкарите почват да "попълват този мюзикъл" с движения, като изтъкват разкъсването на ритмичната връзка. Тези крайно акробатични движения се развиват в нов жанр, който е смесица от Африкано-Американски танци, отразявайки влиянието на мекия хип-хоп, Чарлстон, негърски традиционни танци, буйните джазови танци, както и Африкано-Бразилските бойни изкуства, Капоера и антични движения взети от Кунг Фу филми. Брейк танцуването включва и така нареченото „Брейкинг” от където идва и името на самия стил. Така чернокожите наричали преобръщането, прехвърлянето и въртенето с главата и ръцете. Също и понятието "Батъл", което буквално се превежда "Битка" е шеговита битка между два отбора или между 2-ма брейк изпълнителя. Целта е да затапиш другия, като показваш неща, който той не може, но често това водело до истински битки и брейкарите, който правели "Батъл" били издирвани от полицията, защото понякога се е случвало да пребият някого. Нека уточним, че брейкър съкратено е "B-boy", което в буквален смисъл значи брейк момче! Едно от най – важните неща е "Уебо" – бързи, интересни, но трудни слъпки пред, между и след изпълнение на някой елемент, който за са по-познати просто под понятието "Стъпки". Те служат на брейкъра да си разчисти дансинга, както и да покаже, че има немерение той да е следващия изпълнител в кръгчето, което се образува в повечето случаи. От това как ще влезе брейкъра зависи цялото му изпълнение. Когато стига до Лос Анджелийс, Калифорния, танцьорите добавят "Електро" и разбира се пластика. Електро или роботика са движенията имитиращи тези на робот, а пластиката - това са плавните, слети движения, който карат тялото да се извива, все едно е гумено. В началото брейкарите били ненавиждани, хората ги пъдели от заведенията си.Само нощните или някои по-големи
клубове отваряли вратите си за брейка, но танцьорите не се задоволявали с това и в знак на протест играели на средата на някое натоварено Ню Йоркско кръстовище. Те просто излизали рано сутрин, занасяли си фазера и касетофона на средата на пътното платно и купона започвал. Но на бързащите за работа нюйоркчани не им било толкова весело, понякога опашките от причиненото от брейкарите задръстване стигало до 3 километра. Понякога брейк групите се карали и за това на кое кръстовище ще "работят" и тези спорове много често водели до кървави схватки. Забравих да спомена нещо много интересно, което много малко хора знаят и то е от къде идва елемента "Фрийз". Преведено буквално това значи "Замръзване". Фрийза служил за това да застанеш в готина брейк поза за да изнервяш повече вече почервенелите от яд шофьори. Има и други стилове в брейка, най-трудният е "POWER", което в буквален провод означава СИЛА, този елемент включва всички сложни завъртания по земя, а това са така познатите ни: Хеликоптер, 1990, 2000, Въртене на глава, Въртене на ръце, Поцкоци на ръка, лакет и всевъзможни движения и скокове. Колкото са по трудни и красиви, толкова по-високо са оценявани по състезанията. Друг стил в брейка е "SMARF" той се състой в усуквания и промушвания, малко хора го практикуват. Следващият стил, който е почти забравен е "Lock'in" този стил се състой в заключване на движенията в такт с музиката. Той е доста труден за овладяване и се практикува от така наречените "OLD B-BOY" буквален превод "Стари брейк момчета". Под "b-boy" се разбира брейкър, а "b-girl" брейкърка.

0 коментара: